Recenze: Temná akademie: Vyvolení

14. května 2012 v 15:31 | Ewil |  Recenze knih

Zdravím všechny zbloudilé duše,
jsem tu s další ze slíbených recenzí, tentokrát na knihu Temná akademie: Vyvolení.

Tímto bych chtěla velmi poděkovat nakladatelství Fragment za poskynutí recenzního výtisku atuto knihu si v případě zájmu můžete objednat na tomto odkaze nebo si přečíst ukázku pro lepší představu.

Autorka: Gabriella Poole
Počet stran: 256
Anotace: Darkova akademie je škola jako žádná jiná! Každý semestr se stěhuje na nějaké nové úžasné místo a studují tu jen neuvěřitelně krásní a inteligentní mladí lidé. A čím více se toho nová zahraniční studentka Cassie Bellová o Akademii dozvídá, tím je zvědavější...
Jaká zlověstná tajemství střeží Vyvolení - skupina vybraných studentů, kteří se od nezasvěcených drží dál? Kdo je tajemný cizinec, který se v noci potuluje po chodbách? A co se doopravdy stalo před rokem, kdy tu za záhadných okolností zemřela studentka? Cassie zjišťuje, že vědět málo je sice nebezpečné, ale vědět příliš mnoho ji může zabít.

Cassandra, jakožto hlavní protagonistka, to neměla v životě lehké. Matka ji opustila, otce v životě neviděla a byla odsouzená k výchově v dětském domově. Tam ale ne vždy bylo ideální a zrovna nejčistější prostředí. Ani nejvlídnější. Cassie byla šikanována jednou ze svých vrstevnic a jak to tak bývá, dost ji to poznamenalo, zároveň ale i obrousilo. Nakonec její ztroskotaný život nabere naprosto jiné obrátky, když je přijata na Darkovu akademii a získá stipendium. Bere to jako možnost začít znovu, s čistým štítem a vybudovat si nějaké místo. Jenže Darkova akademie je všechno, jenom ne běžná střední škola. Studenti jsou dokonalí, krásní, bohatí a úchvatní. Zprvu si mezi nimi Cassie přijde divně, nepatřičně, ale nakonec se jí povede zapadnout a strhnout na sebe veškerou pozornost.

Nepopírám, že moje dojmy z téhle knihy jsou rozporuplné, ale vezmu to hezky popořádku. Samotný prolog nebyl vůbec špatný, navnadil na další čtení a vyvstalo spoustu otázek, které jsem se jako čtenář, rozhodla postupně zodpovědět a odhalit tajemství.

Musím říct, že nápad a děj knihy není špatný a rozhodně překvapí, protože skoro do poslední chvíle si myslíte naprosto něco jiného, než co vypluje na povrch. Nutno podotknout, že některé scény byly vážně dobré, vtáhly do děje a četlo se to samo. Ale jak už to tak bývá, všechno má své mouchy a proti a tak je to i u téhle knížky. Vychválila jsem děj i myšlenku, která je opravdu dobrá, ale musím říct, že jsem v životě neviděla tolik dokonalých postav na jednom místě, které by neměly jedinou normální a lidskou špatnou vlastnost nebo zlozvyk.
Všichni jsou bohatí, krásní, dokonalí, nebezpeční a hlavní hrdinka Cassie je "kupodivu" chudá, strašná chudinka, v minulosti šikanovaná, ale samozřejmě zapadá mezi krásky zrovna tak. Její spolubydlící a nová kamarádka Isabelle, je oproti tomu normální holka, trochu naivní a hloupoučká, ale byla mi ze všech nejsympatičtější. Měla totiž přesně to, co ostatním postavám chybělo.

Není to první a bohužel asi ani poslední kniha, která mě tímhle zklamala. Čekala jsem od toho něco víc, čekala jsem zajímavé postavy, rozvinuté charaktery a mnohem zajímavější příběhy nebo minulost hlavní protagonistky. Místo toho se tam pohybovaly ploché schránky a ještě jich tam bylo tolik, že se v tom člověk i místy ztrácel. Stojím si za tím, že v jednoduchosti je kouzlo a čím víc postav, tím víc se tříští čtenářova pozornost a o to míň se do příběhu vžije a vychutná si ho. Tím míň ho baví. Každopádně musím uznat, že kniha měla dobrý spád a plynula rychle, na druhou stranu tam bylo pár okamžiků a naprosto zbytečných scén, které by se daly vyškrtnout a změnit za mnohem zajímavější.

A co by to bylo za napínavou knihu bez milostného trojúhelníku s nebezpečným a tajemným hlavním hrdinou? Ranjit je sexy Ind, kterému před rokem zemřela přítelkyně a snaží se odhalit jejího vraha. Richard je vedle něj sexy frajer, který musí prohnat každou sukni, aby si mohl udělat zářez na posteli nebo poznámku do deníčku, a právě toho si Cassie vybere jako prvního, i když ji to táhne k Ranjitovi. Budu hnusná, ale takových podobných milostných trojúhelníků mám vážně plné zuby a je jich čím dál víc. Stejná ohraná písnička. A právě Ranjita nesnáší Cassiin nový kamarád, který byl bratr jeho zesnulé přítelkyně Jessicy a našeho supersexy Inda podezírá z její smrti. To se ostatně dalo čekat. Zároveň s tím vším se před Cassie začíná otevírat další tajemství a to ona hodlá odhalit, proto začne strkat nos do věcí, po kterých jí údajně podle některých nic není. Nakonec je pozvána do tajné skupiny několika lidí ve škole, říkající si Vyvolení. Kostky jsou vrženy, hra může začít. Víc vás ale motat nebudu, tohle si musíte přečíst sami.

Styl, jakým je titul napsaný, mě už ani nepřekvapuje, ale v porovnání třeba s Lovkyní snů, se tohle četlo o hodně lépe a lépe jsem se do postav vžila, i když to i tak nebyla žádná sláva. Byly tam sice úvahy postav, jejich pocity, ale zase mi chyběly detaily, na kterých lpím, dospělejší přídech, který potřebuju. Knihy YA jsou někdy psané stylem, že to může číst i desetileté dítě. Jednoduše, nepoutavě. Kam zmizely ty úchvatné a kvalitní knihy s velkými nápady?
Takže? Můj šálek kávy to bohužel nebyl. Jsem zvyklá na více chutí a silnější přídech.

Kniha je vhodná pro ty, kteří prahnou po nějaké oddechovce, odreagování a jednoduchém čtení nebo pro začínající čtenáře fantasy a podobného. Temná akademie totiž obsahuje naprosto vše od lásky, po několik drobných zvratů, akci, úmrtí a tajemné bytosti. Nečekejte třpytivé krvežíznivé upíry, tohle je mnohem zajímavější a doposud neotřelé téma.

Hodnocení: Dávám za zajímavou myšlenku a prozatím neotřelý nápad.

2 lidé ohodnotili tento článek.